söndag 11 mars 2018

Bihåleinflammationen uppfyller hela mig!

Under nio dagar har jag haft bihålorna fyllda av virus och deras avfallsprodukter - det verkar inte spela någon roll hur mycket man sköljer näsgångarna, sprayar med näsdroppar, andas ånga från timjansavkok, sover med tredubbla kuddar.....  Skall det aldrig ge sig?
Jag tar tacksamt emot alla knep på hemkokta behandlingar - huvudsaken är att jag kommer på något som verkar leda lite grann mot en känsla av att kroppen skall vinna kampen mot detta virus!

Bildresultat för bihålor



Jag har inte ork till så mycket bloggande just nu (och veckan innan ägnade jag all ledig tid åt att skotta snö, snö och mera snö), men det drar ju ihop sig till föreningens årsstämma!

Kalmarsund Vind

TORSDAGEN 22 MARS 2018 KL. 18:00 ÄR DET STÄMMA PÅ GULDFÅGELN ARENA I KALMAR.
Mötet inleds med KSV II och vid kl. 19 är det dags för KSV, Om allt går enligt inbjudans tidsschema skall sedan Fredrik Eskilsson, från Vestas Service, tala om förnyelse av Vannborgaverken.

Ring till Kundcenter 0480-45 11 45 eller skicka e-post till kundcenter@kalmarenergi.se och anmäl ditt deltagande på stämman!

Ja, alla verk behöver en planerad förnyelse: det handlar bl.a. om vingarna och vitala delar i maskinhuset. Vi vill inte drabbas av fler oförutsedda händelser än absolut nödvändigt, så en planerad förnyelse är ett viktigt verktyg!






Jag fick ögonen på en intressant artikel på Sveriges Radios hemsida: den handlade om österlenbyn Simris, som är en försöksplats för självförsörjning med el i lokalsamhället. Spännande!
Läs artikeln HÄR!
Läs mer om Simris HÄR!


Hälsningar
Ola Holgersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar